בסקר גיאוקרטוגרפיה שנערך ב- 2018, נשאל הציבור מה הוא מעדיף לקבל חינם: זוג כרטיסי טיסה לארה"ב, או הטבה של 0.5% בדמי הניהול בחיסכון הפנסיוני שלו. 56% בחרו בכרטיסי הטיסה לארה"ב, ששוויים כ- 8,000 ש"ח, ורק 36% בחרו בהנחה בדמי הניהול ששוויה מעל 200,000 ש"ח בצבירה לפנסיה בגיל הפרישה.

בנוסף, רבים מאיתנו מדחיקים וחוששים ממעקב, מבחינה תקופתית ומהשבחה של החסכונות וההשקעות שלהם, למרות שברור שבכך אנו מזיקים לעצמנו ולא מנצלים את ההזדמנויות הרבות שהעולם הפיננסי והפנסיוני מציע כיום.

יום יום אני נפגש עם אנשים מוכשרים בתחומם, שיודעים כיצד להרוויח כסף ולצבור רכוש והון. אבל גם אצלם אני מגלה חוסר בקיאות בסוגיות מפתח כמו עלויות, בחירת רמות סיכון מתאימות, השוואת תשואות וביצועים, אופטימיזציה של הטבות מס ועוד.

אני גם מזהה שמרבית הלקוחות מגיעים אליי בלי היכרות עם פתרונות השקעה חדשניים שזמינים כיום, ובחלק גדול מהמקרים עדיפים באופן מובהק בהשוואה לאלטרנטיבות המסורתיות הוותיקות. כן, העולם הפיננסי השתנה וחשוב שגם החסכונות וההשקעות של הלקוחות ישקפו את ההטבות וההזדמנויות החדשות והמרתקות העומדות כיום לרשותנו. 


אל תרגישו לא נעים, כולנו באותה סירה. הבורות הפיננסית שלנו היא עובדה מוגמרת. היא עולה לנו כסף רב בעמלות ובדמי ניהול יקרים שפוגעים אנושות בעתיד הכלכלי שלנו, והיא גם לא מקרית. אבל זה אינו חוק טבע, צריך ואפשר לחסוך ולהשקיע אחרת.

לכן, כשאני מלווה לקוח לאורך שנים, אני חש סיפוק גדול ומרגיש גם אנחת רווחה מצדו. כן, ניתן וצריך לקיים יחסים כאלו שאינם משחק סכום אפס שבו הרווח של האחד הוא בהכרח ההפסד של הצד השני. זכיתי לעסוק בתחום שבו אני יכול לעזור לאנשים בהווה ולהשתתף ביצירת עתיד פיננסי-כלכלי בטוח עבורם. על כך תודתי.